Wenn der Herbst noch ein wenig sommerlich ist ¤ Fall in the Danish countryside: The last glow of summer

DEUTSCH

Momentan haben wir Glück, Petrus ist uns gnädig, obwohl wir definitiv Herbst haben, die Temperaturen dementsprechend niedriger sind und auch schon gefärbtes Laub vorhanden ist.

ENGLISH

It’s definitely autumn now, and the temperatures are accordingly: 15 – 20 degrees Celsius during the daytime and much colder at night. Still no frost yet.

DEUTSCH

Darum habe ich mir gedacht, fange ich mal einen schönen Tagesanfang mit der Kamera ein und teile ihn mit Euch. Im Kopf hatte ich dabei das folgende Lied:

ENGLISH

But the weather is still quite nice and we are currently enjoying what is left of the last glow that summer left behind.

So I thought, I’d take my camera and capture for you what it looks like here on the island when morning has broken.

DEUTSCH

Wer neugierig ist, wie es sonst so bei uns im Herbst auf dem Brombeerhof ist, dem gefällt vielleicht dieses Buch: Goldene Herbsttage auf dem Brombeerhof

HerbstImBrombeerhofCover3FINAL

Credits:

pictures and book-cover: NVP

2 thoughts on “Wenn der Herbst noch ein wenig sommerlich ist ¤ Fall in the Danish countryside: The last glow of summer

    • Dankeschön lieber Torsten, und entschuldige bitte, dass du kaum was von mir hörst. Aufgrund der COVID-19-Situation arbeiten wir mehr oder weniger rund um die Uhr. Ist bei dir alles in Ordnung? liebe Grüsse von Liv aus dem hohen Norden

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s